dimecres, 28 de gener del 2009

Publicitat cara i ineficaç

L'agència BBDO i Telefònica, han intentat fer el que explico al post anterior: Utilitzar les fórmules d'èxit d'els videos virals i reproduïrla.

En aquest cas, però, s'han comès errors.
Els diners d'emissió per televisió se'ls han gastat igualment.
El que copien no són idees sino efectes visuals que la gent ja coneix, i així es perd tota la potència de la sorpresa.
Els internautes s'adonen del plagi i inicien una contracampanya. El tir per la culata.



Crec que, de forma més subtil, ho segueixen intentant. Per exemple, aquesta composició de dominós no es basa clarament en la fórmula d'aquest programa, crec que holandès? I el que emeten actualment de la casa inclinada, no s'assembla molt -però perdent tota la gràcia- a aquesta obra d'art?



Suposo que tot depèn d'on es posi la frontera entre plagi i inspiració (o fins i tot es podria argumentar homenatge!). Jo no sé què opniar. Per una banda està bé, per fer bons continguts aprenem d'allò que ja és bò. Per l'altra, intentar copiar literalment alguna cosa i que quedi malament, perjudica tant al copiador com al copiat.

2 comentaris:

  1. Sí que es una práctica que viene haciendo Telefónica (que por cierto, pasará a llamarse Movistra en breve), pero en realidad la agencia es DDB. Y según parece, a nivel de resultados publicitarios les ha funcionado bien.

    ResponElimina
  2. Gracias por la aclaración Jesús. Supongo que como anuncio clásico ha funcionado bien, a lo que me refiero más que nada es la paradoja que supone robar la estética de virales para hacer justo lo contrario: un anuncio caro con prácticamente cero circulación boca a boca o en la red.

    Los anuncios de lavaplatos siguen vendiendo más si son directamente MALOS, ¿puede ser?

    ResponElimina